WOLT

Digital & tryckt kampanj

Wolt-CC-Projects

Att få hemlevererad sushi är mer än bara enkelt. När du beställer hos Wolt hjälper du tusentals hårt arbetande restaurangägare och kurirer och tjäna pengar.

Kund: Wolt
Uppdrag:
Digital Creative, Consept developer
Web :
www.wolt.com

När RBK frågade oss om vi ville vara med och utveckla Wolts branding-kampanj i Stockholm, sa vi JA på en gång.
Kampanjen ska vara digital och också i inköpta utomhusmedier runt om i staden. ”Lita på din magkänsla” är det underliggande temat för kampanjen. Men eftersom Wolt till stor del är ett digitalt företag har vi tillgång till relativt stora mängder data. Detta var en av utgångspunkterna när kampanjen började ta form.

Wolt-Lita-pa-din-magkänsla

Mål :

Kör envarumärke kampanj för Wolt hösten 2019, massmedia tillsammans med mer taktiska digitala kanaler. Att öka varumärkesmedvetenheten och övervägandet och öka mängden nedladdningar och nå ut till första gången användare.

Annonserna som ses på stan och dom digitalt är baserade på data från olika perspektiv. Till exempel var det intressant att se att det finns en skillnad mellan vad majoriteten av Wolts kunder köper på Östermalm, Solna eller Söder.  Alla uppgifter vi tittade på har anonymiserats och har inte kunnat kopplas till någon person – varken med namn, personnummer, e-post eller användar-ID.

Vad vi kan notera är att vi har hållit oss till vad Wolts data säger utan att kompromissa med integriteten. Sedan har vi kryddat kampanjen men några annonser som är lite mer generella och roliga. Hoppas att du uppskattar dem!

Wolt-kampanj_SL